El nou POUM elimina la construcció de 6.300 habitatges als boscos de Tarragona
Pisos en Tarragona
Pisos en Tarragona. Producto actualizado y con fotos.El pont del Diable, la Móra 2 i l’entorn de la Torre dels Escipions són les zones alliberades
Tarragona/ Sergi Casado.- Si una de les principals caracterÃstiques del nou pla d’ordenació urbanÃstica municipal (POUM) és que no preveu cap procés d’expropiació, una altra de fonamental és que frenarà la construcció de 6.330 habitatges en zona boscosa que sà que preveia el pla aprovat inicialment pel govern anterior. La darrera modificació introduïda elimina la urbanització prevista en l’entorn de la torre dels Escipions, encara que el pont del Diable i el mas d’en Jover, a la punta de la Móra, on hi havia projectades més de 5.000 cases noves, són les zones més beneficiades per les reformes d’un pla que es tornarà a aprovar de manera inicial al mes vinent.
La zona més beneficiada amb la remodelació urbanÃstica és la del pont del Diable, declarat parc ecohistòric. Només allÃ, el POUM aprovat al juny de l’any passat preveia construir-hi una urbanització amb més de 4.000 habitatges. Al mas d’en Jover, a la Móra, en plena anella verda, també hi havia projectades 1.200 cases noves que haurien format La Móra 2. Aquest és el gruix constructiu que ha quedat frenat, juntament amb la supressió de dos plans parcials: l’un, el PP-27, que preveia edificar prop de 900 habitatges més al fons de la vall del Catllar, i l’altre, el PP-28, amb 290 cases més molt a prop de l’entorn protegit al costat de la torre dels Escipions. Cap dels dos tampoc no tirarà endavant, com tampoc la zona d’equipaments entre la platja Llarga i la carretera N-340. Fent números, el nou POUM que l’equip de govern preveu que tornarà a aprovar de manera inicial a finals de mes o al principi de juny haurà frenat la construcció de més de 6.000 habitatges en paratges boscosos, complint les directrius de preservar l’entorn i de conservar l’anella verda.
L’equip de govern actual ha aprofitat el malestar, la crispació ciutadana i els incendis socials que va generar l’anterior, i ho ha canalitzat amb grans dosis informatives. Per això les seves relacions amb la plataforma contrà ria al POUM anterior han estat molt més fluïdes i les manifestacions opositores ja són història, per bé que en alguns balcons de la ciutat encara es mantenen pancartes reivindicatives. L’oposició s’ha queixat repetidament per la lentitud en la posada en marxa del nou POUM i els governants insisteixen que continuen amb la polÃtica de transparència que els seus predecessors no van tenir. Fa quinze dies la coordinadora contrà ria al POUM va demanar hora al titular d’Urbanisme del consistori. El mateix Tarrés, després de la reunió, va explicar que l’única cosa que volien els veïns era més concreció, però que els acords continuaven. Això sÃ, va confessar que l’entesa amb els habitants afectats pel PMU-14 (parcel·les Rion i ermita de la Salut) encara està pendent.
El Punt/ Vilaweb 08.05.08








