La SÃnia de Martorell tindrà més del doble dels pisos previstos
Pisos en el Baix Llobregat
Pisos en el Baix Llobregat. Producto actualizado y con fotos.El futur barri de la SÃnia de Martorell creixerà de manera ben diferent a com estava previst i passarà de tenir 447 habitatges construïts sobre 44.000
metres quadrats de sòl, a tenir un mà xim de 1100 que ocuparan uns 22.000 m2, alliberant la resta del terreny unes 6′9 hectà rees que es destinarà a espais públics, entre els quals hi hauran tres equipaments docents un CEIP, un IES i una llar d’Infantsi un gran parc central de 34.000 m2.
Martorella/I.MartÃnez Morera L’Ajuntament va aprovar al ple de dilluns una proposta de modificació del Pla Parcial d’Ordenació d’aquest sector residencial, aixà com un conveni urbanÃstic entre el consistori i la Junta de Compensació del Pla, amb les abstencions dels grups del PSC i d’ICV que van trobar la votació precipitada.
El regidor d’Urbanisme, Xavier Fonollosa (CiU), va explicar que aquesta proposta de modificació suposa un canvi tant pel que fa a la tipologia dels habitatges previstos, com a la seva densitat i a les cessions de sòl que rebrà l’Ajuntament per a la creació d’espais públics. Fonollosa va recordar que el pla vigent contemplava la construcció d’una façana de blocs plurifamiliars davant del carrer Prat de la Riba, però que la resta del terreny fins als de la SÃnia II on s’aixecarà el futur hospital comarcal i s’ubicarà una part de l’ARE que també construirà la Generalitat l’ocuparien 447 habitatges unifamiliars amb una densitat de 35 per hectà rea. El regidor, que va referir-se a les dificultats actuals de molts martorellencs per accedir a un habitatge, va defendre que la proposta «pensa en les famÃlies que faran vida de barri» a la SÃnia perquè suposa el canvi de les cases unifamiliars per tres illes de blocs de pisos, fins a un mà xim de 1100 habitatges amb una densitat de 83 per hectà rea.
A més a més, Fonollosa va destacar que en el pla vigent no hi havia habitatge social i que amb aquest canvi, hi hauran uns 30.000 m2 de sòl per a construir-hi pisos, tant de protecció oficial com de preu tasat, «que seran de titularitat municipal grà cies al conveni amb la junta de compensació». Un conveni pel qual el consistori rebrà 1 milió d’euros per a la construcció d’una Llar d’Infants, a més de 620 m2 del sòl d’equipament comercial i uns 7.000 m2 com a cessió addicional a les cessions obligatòries per a parcs i jardins i espais públics.
regió7.cat 19.03.08










