Santa Coloma, líder de l’àrea de BCN en nous pisos socials

Pisos en Badalona

Pisos en Badalona. Producto actualizado y con fotos.

El 72% de la vivenda iniciada el 2007 a la ciutat va ser de protecció oficial
La meitat dels municipis no van impulsar aquest tipus de plans l’any passat

Barcelona/ David Placer.- La corona metropolitana mostra enormes diferències en la seva política de vivenda protegida. Santa Coloma de Gramenet, amb tot just sis quilòmetres quadrats i un greu dèficit de sòl, ha aconseguit que el 72% dels pisos iniciats l’any passat tinguin règim social. Però les ciutats que la segueixen estan molt lluny d’aquesta xifra: Barcelona va aconseguir el 35% –la més alta en els últims anys– i Montcada i Reixac i Torrelles de Llobregat han arribat al 33%, segons la Conselleria de Medi Ambient i Habitatge.

Del costat contrari, 15 dels 31 municipis metropolitans no han impulsat vivenda social el 2007 i vuit d’aquests no n’han iniciat cap en els últims tres anys, segons la Generalitat: Castelldefels, Cervelló, Corbera de Llobregat, el Papiol, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Santa Coloma de Cervelló i Viladecans.

ATENUAR DIFERÈNCIES
“No es pot resoldre el problema de la vivenda sense construir pisos protegits. Hem planificat 2.000 vivendes per a tot el mandat. El 10% d’aquestes són per a discapacitats, i això garanteix que aquest col.lectiu tingui un accés més fàcil a una casa. Tot i així, l’oferta continua sent insuficient”, diu Bartomeu Muñoz (PSC), alcalde de Santa Coloma de Gramenet.

La construcció de vivenda protegida ha baixat en alguns municipis com el Prat de Llobregat i Badalona, on els pisos socials amb prou feines representen el 5% del total dels iniciats l’any passat, segons la Generalitat. Cornellà de Llobregat també va experimentar un retrocés i només va iniciar 13 pisos protegits l’any 2007.

Per atenuar les diferències entre municipis, l’acabat de crear Consorci Metropolità de l’Habitatge, conformat per la Generalitat i 31 ciutats, promourà una política de vivenda comuna.

Per accedir a un pis social de lloguer a Barcelona n’hi ha prou d’haver viscut els dos últims anys a la ciutat. Però no tots els ajuntaments tenen el mateix patró: Esplugues de Llobregat exigeix set anys, Montcada i Reixac, sis, i Sant Just Desvern, 10.

“Intentarem pal.liar les disfuncions que existeixin, però els requisits com els ingressos mínims i mà- xims continuaran sent fixats pel Govern central”, explica Jaume Vendrell, gerent de la Mancomunitat de Municipis.

ESPERANT RECURSOS
Durant els mesos vinents, l’ens –que va celebrar la seva primera reunió fa dues setmanes– elaborarà una llista unificada amb els sol.licitants de vivenda social de tots els municipis. Amb aquestes dades, intentarà coordinar els plans de vivenda metropolitana i unificar els criteris d’accés. L’organisme, encara sense dotació pressupostària, espera rebre recursos de la Generalitat.

El Periódico de Catalunya 11.03.08

Comentar esta noticia

Nombre:

Correo-E:

Página Web:

Comentario: